معلمان راهنما با رصد فرآیند یادگیری دانشآموزان بر بهبود شیوهی تدریس معلمان، بهبود روابط انسانی حاکم بر فضای آموزشی و بهبود شیوهی ارزشـيابی تأثیر بسیاری دارند. حوزههای ارتباطی معلمان راهنما در مدرسهی مجازی تعامل با دانشآموزان ارتباط با والدین ارتباط با معلمین * همراهی با برنامهی هفتگی آموزشی دانشآموز برای تسهیل فرآیند یادگیری* بررسی کیفیت یادگیری با تحلیل آزمونهای دانشآموزان* برنامهریزی تسهیلی و نظارت بر حسن انجام کارها* برگزاری همایشهای مجازی* بررسی و پیشنهاد منابع آموزشی متناسب با سطح دانشآموز * حمایت روانشناختی از والدین* بررسی مباحث خانوادگی و مرتبط با آموزش دانشآموزان* ارجاع به متخصص* دریافت، جمعبندی، تحلیل و بازخورد والدین * ارائهیبازخوردهای کیفیت آموزش و ارتباطگیری دانشآموزان * بررسی انطباق طرح درس و پیشرفت تدریس و یادگیری دانشآموزان * ارائهی تحلیل آزمونها * ارائهی پیشنهادهای کاربردی